Přechod na Google Analytics 4
Google ukončuje v průběhu roku 2024 podporu měření pomocí předchozí verze Universal Analytics, je tedy potřeba přejít na nový typ měření Google Analytics 4 a na webu změnit měřící kód.
Původní kód poznáte tak, že začíná UA-. Pokud tento kód máte v nastavení webu, je potřeba jej změnit na nový kód, začínající G-. Google automaticky pro všechny měřící účty založil novou službu měření, její název končí GA4. Je potřeba se přepnout na tuto novou službu a v administraci zjistit ID měření.
Jak zjistit ID měření v Google Analytics
V levém menu (rozbalí se po najetí na levý okraj obrazovky) vyberte spodní volbu Administrátor
V administrační obrazovce vyberte Datové streamy
Zobrazí se seznam datových streamů. Rozklikněte stream pro web a z detailu zkopírujte ID měření.
Tento kód je potřeba vložit do nastavení webu.
Varianta č. 1 - web má lištu pro udělení souhlasu s cookies a měření je vloženo pomocí Google Analytics kódu.
V Pagebuilderu klikněte v horní administrační liště na Nastavení a vložte kód do kolonky Google Analytics kód. Změnu potvrďte pomocí tlačítka Uložit.
Varianta č. 2 - web nemá cookies lištu a měření je vloženo pomocí Google Analytics kódu.
V této variantě je potřeba upravit HTML kód měření vložený v kolonce HTML kód do HEADER. Google v průběhu tohoto roku ale začíná při měření vyžadovat předávání souhlasy s cookies pomocí metody Cookies Consent 2.0, je proto doporučeno přejít na plnou lištu vč. udělení souhlasu.
Varianta č. 3 - měření je nastaveno pomocí Google Tag Manager
V tomto případě není potřeba na straně Pagebuilderu nic měnit, ale je potřeba ověřit, že v GTM je správně propojen Google Analytics s webem.