logo
  • Co umíme
  • Reference
  • Ceník
  • Akce
  • Podpora
  • Kontakt
  1. Home
  2. Podpora
  3. Přechod na Google Analytics 4

Přechod na Google Analytics 4

Google ukončuje v průběhu roku 2024 podporu měření pomocí předchozí verze Universal Analytics, je tedy potřeba přejít na nový typ měření Google Analytics 4 a na webu změnit měřící kód.

Původní kód poznáte tak, že začíná UA-. Pokud tento kód máte v nastavení webu, je potřeba jej změnit na nový kód, začínající G-. Google automaticky pro všechny měřící účty založil novou službu měření, její název končí GA4. Je potřeba se přepnout na tuto novou službu a v administraci zjistit ID měření.

Jak zjistit ID měření v Google Analytics

V levém menu (rozbalí se po najetí na levý okraj obrazovky) vyberte spodní volbu Administrátor

V administrační obrazovce vyberte Datové streamy

Zobrazí se seznam datových streamů. Rozklikněte stream pro web a z detailu zkopírujte ID měření.

Tento kód je potřeba vložit do nastavení webu. 

Varianta č. 1 - web má lištu pro udělení souhlasu s cookies a měření je vloženo pomocí Google Analytics kódu.

V Pagebuilderu klikněte v horní administrační liště na Nastavení a vložte kód do kolonky Google Analytics kód. Změnu potvrďte pomocí tlačítka Uložit.

Varianta č. 2 - web nemá cookies lištu a měření je vloženo pomocí Google Analytics kódu.

V této variantě je potřeba upravit HTML kód měření vložený v kolonce HTML kód do HEADER. Google v průběhu tohoto roku ale začíná při měření vyžadovat předávání souhlasy s cookies pomocí metody Cookies Consent 2.0, je proto doporučeno přejít na plnou lištu vč. udělení souhlasu.

Varianta č. 3 - měření je nastaveno pomocí Google Tag Manager

V tomto případě není potřeba na straně Pagebuilderu nic měnit, ale je potřeba ověřit, že v GTM je správně propojen Google Analytics s webem.

Pagebuilder je původní český redakční systém od eclair design s.r.o.

tel. 736 489 840
info@pagebuilder.cz
logo
Home
Co umíme
Reference
Ceník
Akce
Podpora
Kontakt
×